REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.KARMYBRIT.PL
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym www.karmybrit.pl prowadzony jest przez AZAN sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Radomiu (26-600), przy ul. Czarnej 25 lok. 27, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000689352, posiadającą NIP 9481788471, REGON: 670943100, BDO: 000128518, [email protected], tel.: +48 504 864 063.
2. Regulamin stosuje się do umów zawieranych poprzez stronę internetową www.karmybrit.pl.
3. Definicje:
a. Sklep internetowy – sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem www.karmybrit.pl;
b. Regulamin – Regulamin Sklepu internetowego;
c. Sprzedawca – AZAN sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Radomiu (26-600), przy ul. Czarnej 25 lok. 27, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000689352, NIP: 9481788471, REGON: 670943100, BDO: 000128518, [email protected], tel.: +48 504 864 063;
d. Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę;
e. Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy;
f. Dni kalendarzowe – wszystkie pełne dni, łącznie z sobotami i niedzielami oraz dniami ustawowo wolnymi od pracy;
g. Formularz rejestracji – dostępny w Sklepie internetowym formularz, umożliwiający utworzenie Konta;
h. Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Kupującego, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Kupującego, w tym informacje o złożonych Zamówieniach;
i. Formularz zamówienia – dostępny w Sklepie internetowym formularz, umożliwiający Kupującemu złożenie Zamówienia i jego realizację bez konieczności zakładania Konta;
j. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego o przyjęciu oferty Sprzedawcy;
k. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana przez Sprzedawcę z Kupującym za pośrednictwem Sklepu internetowego;
l. Produkt – dostępna w Sklepie internetowym rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą;
m. Koszyk – wirtualne narzędzie, umożliwiające Kupującemu agregację wybranych Produktów przed ich zakupem oraz przeliczanie ich wartości. Podczas wyboru Produktów, Kupujący może dowolnie zarządzać zawartością koszyka poprzez dodawanie do niego kolejnych Produktów lub usuwanie ich z Koszyka;
n. Promocja – ściśle określony w czasie rabat cenowy na wybrane Produkty, będące przedmiotem Umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą;
o. Dowód zakupu – paragon fiskalny, faktura lub inny dowód potwierdzający zakup Produktu;
p. Konsument - osoba fizyczna dokonującą w Sklepie internetowym zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks Cywilny
q. Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, polegająca na umożliwieniu zainteresowanym Kupującym automatyczne otrzymywanie na podany adres e-mail najważniejszych informacji związanych ze Sklepem internetowym;
r. Załącznik nr 1 – dołączony do Regulaminu dokument umożliwiający odstąpienie od umowy, o którym mowa w §8;
s. Załącznik nr 2 – dołączony do Regulaminu dokument umożliwiający złożenie reklamacji, o której mowa w §6;
4. Usługi świadczone przez Sprzedawcę polegają na:
a. umożliwieniu założenia i korzystania z Konta w Sklepie internetowym;
b. umożliwieniu zawarcia Umowy sprzedaży poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia;
c. prowadzeniu Newslettera;
5. Przed złożeniem Zamówienia, wypełnieniem Formularza rejestracji oraz utworzeniem Konta, Kupujący zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu.
6. Umowa dotycząca prowadzenia Konta w Sklepie internetowym jest zawierana na czas nieokreślony i nie pociąga za sobą żadnych zobowiązań finansowych dla Kupującego. Umowa może zostać wypowiedziana przez Kupującego w każdym momencie poprzez usunięcie Konta w Sklepie internetowym lub przesłanie informacji o rezygnacji przez Kupującego na adres e-mail Sprzedawcy: [email protected].
7. W Sklepie Internetowym można przeglądać treści w nim zawarte, korzystać z funkcjonalności wyszukiwania Produktów i dokonać zakupu Produktów (m.in. pełnoporcjowej karmy suchej, mokrej, przysmaków, suplementów marki Brit dla psów, kotów i małych zwierząt, akcesoriów i dodatków).
8. Do skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie internetowym www.karmybrit.pl, niezbędny jest komputer lub inne urządzenie z dostępem do sieci internetowej oraz przeglądarka stron internetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych oraz dostęp do poczty elektronicznej.
§2. WARUNKI ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA
1. Kupujący zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
2. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Kupujący może wybrać jeden spośród następujących sposobów składania Zamówienia:
a. złożenie Zamówienia poprzez założone wcześniej Konto;
b. złożenie Zamówienia bez rejestracji Konta;
4. Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę.
5. W celu skutecznego złożenia oraz zrealizowania Zamówienia, niezbędne jest dodanie Produktu do Koszyka, wypełnienie przez Kupującego dostępnego na stronie Sklepu Formularza zamówienia oraz przesłanie go do Sklepu internetowego poprzez kliknięcie pola „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
6. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi jego otrzymanie. Po dokonaniu płatności stosownie do §3 Regulaminu, Sprzedający przesyła informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji. W przypadku wyboru przez Kupującego płatności w formie przelewu zwykłego, informacja o przyjęciu Zamówienia do realizacji zostanie wysłana po zaksięgowaniu płatności. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego, która zawiera oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji i stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
7. Zamówienia złożone w dni powszednie po godzinie 11, w soboty i niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
8. Potwierdzenie złożenia oraz przyjęcia do realizacji Zamówienia zostanie przesłane Kupującemu przez Sprzedawcę w formie wiadomości e-mail.
9. Zamówienia przekazane do realizacji mogą być zmienione lub anulowane przez Kupującego wyłącznie do chwili rozpoczęcia jego realizacji przez Sprzedawcę. Nie wyłącza to prawa Kupującego będącego Konsumentem do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 8 Regulaminu.
10. Termin skompletowania i przygotowania do wysyłki Zamówienia złożonego i opłaconego za pośrednictwem Sklepu internetowego wynosi do 3 dni roboczych.
11. W przypadku zaistnienia jakichkolwiek wątpliwości w przedmiocie złożonego Zamówienia (np. błąd w adresie, niekompletne dane osobowe), Sprzedawca zwróci się do Kupującego o przekazanie wymaganych danych w terminie 7 dni wraz ze wskazaniem, że nieuzupełnienie danych w określonym terminie spowoduje anulowanie zamówienia.
12. Sprzedawca anuluje Zamówienie, jeżeli Kupujący pomimo wezwania nie uzupełnił w terminie 7 dni braków wymaganych do skutecznej realizacji Zamówienia i w związku z tym realizacja Zamówienia jest niemożliwa.
§3. PŁATNOŚCI
1. Ceny podane w Sklepie internetowym wyrażone są w polskich złotych i są cenami brutto, zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Ceny nie zawierają jednak ewentualnych kosztów dostawy, które są wskazywane w trakcie składania Zamówienia.
2. O całkowitej kwocie Zamówienia Kupujący informowany jest każdorazowo przed dokonaniem Zamówienia.
3. Do każdego Zamówienia dołączany jest Dowód zakupu (paragon, a na życzenie Kupującego faktura VAT). Podanie przez Kupującego numeru NIP w danych rozliczeniowych jest niezbędne do wystawienia faktury VAT na firmę. Sprzedawca ma możliwość wystawienia faktury VAT na podstawie paragonu za Zamówienie dokonane przez Kupującego jedynie w przypadku, gdy paragon zawiera numer NIP Kupującego.
4. Kupujący może dokonać płatności za Zamówienie:
a. poprzez płatność przelewem zwykłym lub internetowym na konto bankowe Sprzedawcy,
b. poprzez płatność za pośrednictwem zewnętrznej aplikacji płatniczej „PayU”.
5. Wyboru płatności dokonuje Kupujący podczas składania Zamówienia.
6. W przypadku wyboru sposobu płatności, o którym mowa w pkt 4 a) niniejszego paragrafu, Produkty wysyłane są w momencie zaksięgowania 100% środków pieniężnych na poniżej wskazanym koncie bankowym Sprzedawcy: PKO Oddział 1 w Radomiu: 70 1020 4317 0000 5902 0347 6512.
7. W przypadku wyboru sposobu płatności, o którym mowa w pkt 4 a) niniejszego paragrafu, jeżeli Kupujący nie dokona płatności w terminie 7 dni od daty potwierdzenia Zamówienia, Sprzedawca wezwie Kupującego do dokonania płatności w dodatkowym terminie 3 dni. W przypadku bezskutecznego wezwania, Sprzedawca anuluje Zamówienie, informując o tym Kupującego drogą mailową lub telefoniczną.
8. Kupujący niebędący Konsumentem w celu realizacji Zamówienia upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu Odbiorcy. Faktury przesyłane będą na wskazany przez Kupującego podczas Rejestracji adres e-mail w formie pliku PDF, umożliwiającego pobranie oraz wydruk. W przypadku chęci skorzystania przez Kupującego z formy papierowej faktur, wymagana jest pisemna dyspozycja zmieniająca niniejszy punkt.
§4. DOSTAWA
1.Kupujący wybiera sposób dostawy spośród sposobów przedstawionych Kupującemu przed zakończeniem składania Zamówienia.
2. Adres dostarczenia przesyłki podawany jest przez Kupującego podczas składania Zamówienia.
3. Koszty wysyłki naliczane są zgodnie z aktualnymi cennikami. Kupujący jest informowany o kosztach wysyłki podczas składania Zamówienia.
4. Zamówienie przekazane zostaje przez Sprzedawcę kurierowi w terminie do 3 dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty za Zamówienie.
5. Kupujący zobowiązany jest do odebrania wysłanego Produktu.
§5. REKLAMACJA Z TYTUŁU USZKODZENIA PRZESYŁKI (NIE DOTYCZY KONSUMENTÓW)
1. Po podpisaniu listu przewozowego (podpis czytelny, data i godzina odbioru paczki), Kupujący, niebędący Konsumentem, obowiązany jest do sprawdzenia zawartości przesyłki w obecności kuriera. Kurier ma obowiązek zaczekać do momentu sprawdzenia przesyłki. W przypadku stwierdzenia braków lub uszkodzeń Produktu, należy sporządzić protokół szkody, który będzie pomocny przy rozpatrywaniu reklamacji.
2. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, kurier ma obowiązek na miejscu wypełnić protokół szkody. Protokół ten powinien znajdować się w dyspozycji kuriera.
3. Przed podpisaniem przez Kupującego protokołu szkody należy go uważnie przeczytać i zwrócić szczególną uwagę na zgodność zawartych w nim informacji ze stanem rzeczywistym przesyłki (uszkodzenie opakowania, oznaczenia ostrzegawcze). Ponadto Kupujący może dodatkowo zrobić zdjęcia uszkodzonego Produktu.
4. W przypadku trudności ze sprawdzeniem Produktu lub odmowy spisania protokołu szkodowego przez kuriera, Sprzedawca sugeruje spisanie nr przesyłki i niezwłoczne przekazanie tej informacji działowi reklamacji na adres e-mail: [email protected]. Kupujący powinien także złożyć niezwłocznie reklamację do firmy kurierskiej.
5. Wypełniony protokół szkody Kupujący powinien wysłać pocztą elektroniczną na adres [email protected]. W przypadku odmowy przyjęcia przez Kupującego przesyłki z powodu jej uszkodzenia należy umieścić odpowiednią adnotację na liście przewozowym. Sprzedawca rekomenduje, aby protokół szkody zawierał także określoną datę dostawy Produktu.
6. Reklamacje z tytułu uszkodzeń w transporcie nie są zgłaszane przez kuriera DPD, dlatego Kupujący proszony jest o dostarczenie Sprzedawcy kopii wypełnionego protokołu szkody, który został sporządzony wraz z kurierem.
7. Postanowienia punktów 1 – 6 niniejszego Regulaminu nie mają zastosowania do Kupujących będących Konsumentami. W przypadku Konsumentów Sprzedawca jedynie zaleca sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera. Niesprawdzenie przesyłki i niesporządzenie protokołu szkody nie wstrzymuje ewentualnej reklamacji, aczkolwiek w przypadku dokonania takiej weryfikacji procedura reklamacyjna będzie znacznie usprawniona.
§6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ Z TYTUŁU NIEZGODNOŚCI PRODUKTU Z UMOWĄ
Postanowienie dotyczy Kupującego będącego Konsumentem lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
1. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Kupującemu zakupione przez niego Produkty wolne od wad jak również zgodne z umową w zakresie:
a. opisu, rodzaju, ilości, jakości, kompletności i funkcjonalności;
b. przydatności do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Kupującemu, o którym Kupujący powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował;
c. przydatności do celów, do których zazwyczaj używa się Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
d. występowania w takiej ilości i posiadania takich cech, w tym trwałości i bezpieczeństwa jakie są typowe dla Produktu tego rodzaju i których Kupujący może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
i. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
ii. przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
iii. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Kupującego o zawarciu umowy;
e. dostarczenia z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Kupujący może rozsądnie oczekiwać;
f. jakości jaką posiadała próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Kupującemu przed zawarciem umowy, zaś ta jakość powinna odpowiadać opisowi próbki lub wzoru. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową, jeżeli Kupujący, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
2. W przypadku wystąpienia niezgodności z umową zakupionego u Sprzedawcy Produktu Kupujący ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
3.Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z umową.
4. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Kupujący może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Kupujący żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Kupujący żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
5. Kupujący udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie, który Sprzedawca odbiera od Kupującego na swój koszt.
6. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową;
b. Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową;
c. brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produktu do zgodności z umową;
d. brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniej naprawy lub wymiany Produktu;
e. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z umową.
7. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie umowy Kupujący może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów. Może jednak odstąpić od umowy w odniesieniu do innych Produktów nabytych wraz z Produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Kupujący zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z umową.
8. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Kupującego uznał za uzasadnione.
9. W celu zgłoszenia reklamacji, Sprzedawca rekomenduje wysłać zgłoszenie na adres e-mail: [email protected] wypełniony protokół reklamacyjny (Załącznik nr 2) do którego dołączy dokumenty uprawdopodabniające fakt nabycia reklamowanego Produktu od Sprzedawcy. Kupujący może wysłać reklamację także na adres AZAN sp. z. o. o. sp. k. Wielogóra, ul. Warszawska 98/100 26-660 Wielogóra.
10. Pełne informacje dotyczące uprawnień Kupującego znajdują się w treści Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§7. REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Kupujący może złożyć reklamację dotyczącą usług świadczonych drogą elektroniczną w formie:
a. pisemnej – na adres AZAN sp. z. o. o. sp. k. Wielogóra, ul. Warszawska 98/100 26-660 Wielogóra
b. elektronicznej - na adres e-mail: [email protected]
c. telefonicznie – pod nr: +48 504 864 063
2. Sprzedawca może kontaktować się z Kupującym w formie:
a. pisemnej na wskazany przez Kupującego adres korespondencyjny,
b. elektronicznej na wskazany przez Kupującego adres e-mail,
c. telefonicznej na wskazany przez Kupującego numer telefonu,
3. W celu przyspieszenia obsługi reklamacji, reklamacja powinna zawierać:
a. dane Kupującego, w tym dane do kontaktu
b. dane pozwalające na zidentyfikowanie Konta, którego dotyczy reklamacja;
c. opis problemu i okoliczności jego wystąpienia;
4. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania.
§8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Kupujący będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w §8. ust. 8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
a. pisemnie na adres: AZAN sp. z o.o. sp.k. ul. Czarna 25 lok. 27, Radom (26-600);
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].
2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest pod tym linkiem https://uokik.gov.pl/download.php?id=1216. Kupujący może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części;
b. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
5. Sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy, zwrócić Kupującemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku dokonania płatności przy użyciu karty płatniczej zwrot środków nastąpi na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej, za pomocą, której dokonano zapłaty. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Kupującego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6. Kupujący ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Kupujący może zwrócić Produkt na adres: AZAN sp. z o.o. sp.k. ul. Warszawska 98/100 26-660 Wielogóra.
7. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez Kupującego od umowy, które obowiązany jest ponieść Kupujący:
a. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
b. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
9. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do umów:
a. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
b. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można przywrócić do ponownej sprzedaży ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych np. karma w puszce po jej otwarciu.
§9. OCHRONA PRAW AUTORSKICH
1. Wszystkie zdjęcia Produktów oraz pozostałe materiały (w tym teksty, grafiki, logotypy, zdjęcia) zamieszczone na stronie Sklepu internetowego www.karmybrit.pl są własnością Sprzedawcy lub zostały użyte przez niego za zgodą osób trzecich, posiadających do nich prawa autorskie.
2. Zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych oraz stosowanie przedruku tekstów zamieszczonych na stronie Sklepu internetowego www.karmybrit.pl w tym ich udostępnianie w Internecie bez pisemnej zgody Sprzedawcy lub innej osoby trzeciej, posiadającej do nich prawa autorskie.
3. Zabrania się również zewnętrznym podmiotom pobierania zdjęć ze strony Sklepu internetowego www.karmybrit.pl oraz wykorzystywania ich do celów marketingowych oraz handlowych.
4. Wykorzystanie wymienionych powyżej materiałów bez pisemnej zgody Sprzedawcy lub innej osoby trzeciej, której przysługują prawa autorskie jest niezgodne z prawem i może stanowić podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego oraz karnego przeciwko dopuszczającym się tego procederu.
§10. POZASĄDOWE ROZSTRZYGANIE SPORÓW
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Kupującego z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Informacje o pozasądowych sposobach rozwiązywania sporów znajdują się także na stronach:
a. https://wiih.org.pl/konsument/postepowanie-polubowne/
b. https://polubowne.uokik.gov.pl/
c. https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow
2. Właściwym Wojewódzkim Inspektorem Inspekcji Handlowej dla Sprzedawcy jest Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Warszawie.
§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Sprzedawca może zmienić treść niniejszego Regulaminu w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną z następujących ważnych przyczyn:
a. konieczność zmiany Regulaminu wynikająca bezpośrednio z przepisów prawa pod warunkiem, że zmiany Regulaminu lub Umowy odzwierciedlają zmiany przepisów prawa;
b. konieczność́ zamiany Regulaminu wynikająca bezpośrednio z wydanych przez władze publiczne zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji pod warunkiem, że zmiany Regulaminu odzwierciedlają stanowisko sądów i organów prezentowane w wyżej wymienionych zaleceniach, nakazach, orzeczeniach, postanowieniach, interpretacjach, wytycznych lub decyzjach;
c. rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym wprowadzenie nowych usług lub zmiana istniejących funkcjonalności Sklepu Internetowego, z których Kupujący może dobrowolnie korzystać;
d. zmian technologicznych, w zakresie w jakim te zmiany mają wpływ na sposób świadczenia usług drogą elektroniczną określony w Regulaminie oraz o ile zmiany te nie są sprzeczne z uzasadnionymi interesami Kupujących;
e. zmiany redakcyjne, które nie wpłyną na wzajemne prawa i obowiązki Kupującego i Sprzedawcy;
f. aktualizacja danych teleadresowych lub odnośników zamieszczonych w Regulaminie;
g. zmiany w celu poprawy bezpieczeństwa i przeciwdziałanie nadużyciom;
h. poprawa jakości i sposobu obsługi Kupujących.
2. Zmiana treści Regulaminu pozostaje bez wpływu na Umowy sprzedaży zawarte przez Kupujących przed jego zmianą i jest skuteczna wyłącznie do Umów sprzedaży zawieranych po dacie wejścia w życie nowego brzmienia Regulaminu.
3. Informacja o ogłoszeniu zmiany Regulaminu zostanie Kupującym ogłoszona na stronie Sklepu Internetowego www.karmybrit.pl/regulamin oraz przesłana w formie wiadomości e-mail wraz z treścią Regulaminu na adres e-mail przypisany do Konta. Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym w powiadomieniu, nie krótszym niż 14 dni od dnia powiadomienia Kupującego o zmianie regulaminu.
4. Sprzedawca oświadcza, że aktualna wersja Regulaminu zamieszczona jest również każdorazowo na stronie www.karmybrit.pl/regulamin.
5. W przypadku, gdy Kupujący nie akceptuje nowej treści Regulaminu może on w każdym momencie wypowiedzieć umowę poprzez usunięcie Konta lub przesłanie takiej informacji na adres e-mail Sprzedawcy: [email protected].
6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks Cywilny.