Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.KARMYBRIT.PL

 

§1. DEFINICJE

a.      Administrator  AZAN Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Radomiu (26-600), przy ul. Czarnej 25 lok. 27.

b.      Dane osobowe – wszelkie informacje osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania, bezpośrednio lub pośrednio, na podstawie m.in. identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy czy informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.

c.      Polityka – niniejsza polityka prywatności.

d.      RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

e.      Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Administratora, działający pod adresem www.karmybrit.pl.

f.       Użytkownik – każda osoba fizyczna, która uzyskuje dostęp do Sklepu internetowego, przegląda jego zawartość lub korzysta z dostępnych w nim usług i funkcjonalności, niezależnie od stopnia i częstotliwości ich wykorzystania.

 

§2. KONTAKT Z ADMINISTRATOREM I INSPEKTOREM OCHRONY DANYCH

Z Administratorem można się skontaktować:

a.      na adres e-mail: [email protected] lub

b.      pod adresem korespondencyjnym: ul. Warszawska 98/100, 26-600 Wielogóra.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, którym jest Michał Zgrabny-Zelenay. Z Inspektorem można się kontaktować za pośrednictwem wiadomości e-mail pod adresem: [email protected].

 

§3. CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Administrator przetwarza Dane osobowe Użytkowników Sklepu internetowego:

a.      w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom treści gromadzonych w Sklepie internetowym – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

b.      w przypadku Użytkowników zarejestrowanych – w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta w Sklepie internetowym – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); w zakresie danych podanych fakultatywnie podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);

c.      w celu realizacji złożonego zamówienia – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

d.      w celu obsługi reklamacji - podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), której dotyczy reklamacja;

e.      w celu realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, w szczególności wynikających z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);

f.       w celach analitycznych i statystycznych –  podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz i statystyk aktywności Użytkowników w Sklepie internetowym w celu doskonalenia oferowanych przez Administratora funkcjonalności, usług i produktów;  

g.      w przypadku wyrażenia przez Użytkownika stosownej zgody – w celu realizowania przez Administratora działań marketingowych polegających na przesyłaniu Użytkownikom personalizowanych informacji handlowych za pośrednictwem poczty e-mail, zawierających informacje o atrakcyjnych ofertach dotyczących produktów i usług Administratora – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);  

W takim przypadku, dane osobowe Użytkownika o jego preferencjach i zainteresowaniach, obejmujące w szczególności jego historię zakupów, będą przetwarzane przez Administratora  w celu jak najlepszego dopasowania przekazywanych ofert i informacji do jego potrzeb.

h.      w celu kierowania do Użytkownika zamówionej informacji handlowej w postaci newslettera przesyłanego drogą e-mail – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do świadczenia usługi newslettera (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a w zakresie w jakim newsletter zawiera informacje handlowe – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na przekazywaniu użytkownikowi informacji o jego działalności oraz dostępnych w Sklepie internetowym usługach i produktach w związku z zapisaniem się przez Użytkownika do newslettera; 

i.        w celu obsługi korespondencji i udzielania odpowiedzi na zadane pytania – podstawą prawną przetwarzania jest podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na udzielaniu odpowiedzi na kierowane do niego zapytania dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej; w zakresie danych podanych w tym zapytaniach fakultatywnie, podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);

j.        w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.

 

§4. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Administrator przetwarza również Dane osobowe osób odwiedzających profile Administratora w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Youtube). Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu, w tym w celu informowania o aktywności Administratora i promowania jego działalności, w tym usług oraz produktów, a także w celu udzielania odpowiedzi na zapytania kierowane do Administratora za pośrednictwem jego profili w mediach społecznościowych.

 

§5. DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH OSOBOWYCH

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Administratora lub do uzyskania odpowiedzi na kierowane do Administratora zapytania.

 

 

§6. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH 

Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania. Zasadniczo okres ten obejmuje czas świadczenia danej usługi (w tym realizację zamówienia) lub trwa do momentu wycofania zgody albo zgłoszenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania, jeśli podstawą przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

Okres przetwarzania może zostać przedłużony, jeśli jest to niezbędne do dochodzenia, ustalenia lub obrony przed roszczeniami. Po jego upływie dane będą przetwarzane wyłącznie w zakresie wymaganym przez prawo. Po zakończeniu przetwarzania Dane osobowe zostaną trwale usunięte lub zanonimizowane.

 

§7. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH 

W ramach realizacji celów przetwarzania, wskazanych w §3. powyżej, Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane zewnętrznym podmiotom, świadczącym usługi na rzecz Administratora, w tym dostawcom usług IT, dostawcom usług analitycznych i marketingowych oraz podmiotom świadczącym usługi księgowe i doradcze.

Odbiorcami Danych osobowych Użytkowników, przetwarzanych w związku z realizacją celów przetwarzania wskazanych w §3. powyżej, mogą być również banki, dostawcy usług płatniczych, przewoźnicy i kurierzy, kancelarie prawne oraz uprawnione organy i instytucje państwowe.

Administrator zastrzega sobie również prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących osób korzystających ze Sklepu internetowego właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa).

 

§8. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTW TRZECICH  

Poziom ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) może różnić się od ochrony gwarantowanej przez przepisy unijne oraz krajów stowarzyszonych z UE. Z tego względu Administrator przekazuje dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to niezbędne, zapewniając odpowiednią ochronę, w szczególności poprzez:

a.      współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w krajach, które otrzymały od Komisji Europejskiej decyzję potwierdzającą odpowiedni poziom ochrony danych. W niektórych sytuacjach Komisja może wymagać, aby taki podmiot uczestniczył w zatwierdzonych przez nią programach dla organizacji spoza EOG, zobowiązujących do zapewnienia ochrony danych na poziomie równoważnym z tym obowiązującym w UE i krajach stowarzyszonych (szczegóły dostępne tutaj);

b.      wykorzystywanie standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską, które wraz z dodatkowymi środkami bezpieczeństwa gwarantują ochronę danych osobowych na poziomie równym temu obowiązującemu w UE i krajach stowarzyszonych (wzory umów dostępne tutaj);

c.      stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez odpowiedni organ nadzorczy.

W związku ze stosowaniem narzędzia Datadog, dane osobowe Użytkowników przekazywane są do Datadog, Inc. z siedzibą w USA. Przekazywanie danych osobowych do dostawcy odbywa się w oparciu o decyzję o adekwatności, o której mowa w lit. a powyżej, w związku z uzyskaniem przez tego dostawcę wpisu na listę podmiotów samo-certyfikowanych w ramach programu Data Privacy Framework. Aktualne informacje o wpisie dostawcy na listę tego programu są dostępne pod linkiem.

 

§9. PRAWA UŻYTKOWNIKÓW

Osobie, której dane przetwarza Administrator przysługuje prawo do:

a.      żądania dostępu do swoich Danych osobowych i uzyskania ich kopii oraz do ich sprostowania, przeniesienia, ograniczenia przetwarzania lub do ich usunięcia;

b.      w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Danych osobowych jest zgoda – wycofania w dowolnym momencie udzielonej wcześniej zgody na przetwarzanie danych osobowych; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania Danych osobowych mającego miejsce do czasu wycofania zgody;

c.      wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, gdy Administrator przetwarza dane do celów wynikających ze swoich prawnie uzasadnionych interesów, w tym na potrzeby profilowania (art. 21 ust. 1 RODO); dla celów dowodowych, Administrator prosi o wnoszenie sprzeciwu drogą pisemną lub na adres e-mail Administratora;

d.      wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Danych osobowych prowadzonego na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania (art. 21 ust. 2 RODO); dla celów dowodowych, Administrator prosi o wnoszenie sprzeciwu drogą pisemną lub na adres e-mail Administratora;

e.      wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną Danych osobowych, w przypadku uznania, iż przetwarzanie Danych osobowych narusza przepisy prawa. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W celu realizacji wskazanych powyżej uprawnień, należy skontaktować się z Administratorem w sposób wskazany w §2. powyżej.

 

§10. PLIKI COOKIES

W celu świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego oraz w celu dbałości o ich jakość i udoskonalanie, a także w celu umożliwienia prowadzenia profilowania Użytkowników, którzy wyrazili na profilowanie zgodę, Administrator wykorzystuje pliki cookies.

 

Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane cyfrowe, w szczególności małe pliki tekstowe, które są zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (takim jak np. laptop, tablet, smartfon) podczas odwiedzania Sklepu internetowego. Mogą być wykorzystywane zarówno przez Administratora, jak i przez jego zaufanych partnerów wymienionych szczegółowo w §12. poniżej.

 

W plikach cookies przechowywane są informacje, które powstają przy współpracy z urządzeniem końcowym Użytkownika. Pliki cookies wykorzystywane w Sklepie internetowym służą przede wszystkim zapewnieniu poprawnego działania witryny, w tym utrzymania sesji logowania. Jeżeli użytkownik wyrazi odrębne zgody na instalację innych plików rodzajów cookies, będą one wykorzystywane także w celach dopasowania ustawień witryny, w celach analitycznych oraz w celach marketingowych.

 

Poniżej, Administrator przedstawia szczegółowe informacje na temat wykorzystywanych poszczególnych kategorii plików cookies. W sekcji „ZARZĄDZANIE USTAWIENIAMI COOKIES”, w §11. Polityki, znajdują się z kolei informacje na temat możliwości zarządzania ich ustawieniami.

 

W Sklepie internetowym Administrator wykorzystuje następujące kategorie plików cookies:

  • NIEZBĘDNE – są stosowane przez Administratora w celu zapewnienia Użytkownikowi dostępu do treści i funkcji dostępnych w Sklepie internetowym, w tym dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu internetowego. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest niezbędność do wykonania umowy o korzystanie ze Sklepu internetowego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Niezbędne pliki cookies są instalowane wyłącznie przez Administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  • FUNKCJONALNE – są stosowane przez Administratora w celu zapamiętywania ustawień dostosowujących Sklep internetowy do preferencji Użytkownika (np. wybór języka) oraz personalizacji funkcji, z których Użytkownik korzysta. Aby instalować funkcjonalne pliki cookies, konieczne jest uzyskanie uprzedniej zgody Użytkownika. Funkcjonalne pliki cookies mogą być instalowane zarówno przez Administratora, jak i przez jego zaufanych partnerów. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  • ANALITYCZNE – są stosowane przez Administratora w celu zrozumienia, w jaki sposób Użytkownik korzysta ze Sklepu internetowego, w tym skąd pochodzi ruch oraz które treści są najczęściej odwiedzane. Stosowanie tych plików cookies umożliwia przeprowadzanie analiz statystycznych, np. dotyczących liczby odwiedzin Sklepu internetowego, co pozwala na jego ulepszanie oraz wprowadzanie nowych funkcji. Aby instalować analityczne pliki cookies, konieczne jest uzyskanie uprzedniej zgody Użytkownika. Analityczne pliki cookies mogą być instalowane zarówno przez Administratora, jak i przez jego zaufanych partnerów. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  • MARKETINGOWE – są używane do dopasowywania kierowanych treści do preferencji Użytkownika. Zbieranie informacji o Użytkowniku za pomocą tych plików cookies ma na celu personalizowanie działań marketingowych oraz mierzenie ich skuteczności. Aby instalować marketingowe pliki cookies, konieczne jest uzyskanie uprzedniej zgody Użytkownika. Marketingowe pliki cookies mogą być instalowane zarówno przez Administratora, jak i przez jego zaufanych partnerów. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych plików cookies wykorzystywanych w ramach danej kategorii (w tym nazwa, cel ich wykorzystywania oraz okres ważności) są dostępne dla Użytkownika po kliknięciu w przycisk „Ustawienia cookies” znajdujący się w stopce Sklepu internetowego. Po kliknięciu przycisku, użytkownik zobaczy banner cookies w oknie Sklepu internetowego, a następnie powinien wybrać i rozwinąć interesującą go kategorię plików cookies.

Aby korzystać z plików cookies funkcjonalnych, analitycznych lub marketingowych, Użytkownik musi wyrazić odrębne zgody. Zgoda Użytkownika nie jest wymagana jedynie w przypadku plików cookies, które są niezbędne do świadczenia usługi dostępu do Sklepu internetowego.  Bez wykorzystania tych plików cookies, Administrator nie może świadczyć usługi dostępu do Sklepu internetowego. Użytkownik może wyrazić odrębne zgody na stosowanie plików cookies funkcjonalnych, analitycznych lub marketingowych za pomocą platformy do zarządzania plikami cookies (tj. przycisku „Ustawienia cookies” w stopce Sklepu internetowego lub bannera cookies wyświetlanego po wejściu na stronę Sklepu internetowego).

 

§11. ZARZĄDZANIE USTAWIENIAMI COOKIES

Użytkownik ma możliwość zarządzania udzielonymi zgodami, w tym ich wycofania, w dowolnym momencie. Aby cofnąć lub wyrazić zgodę, Użytkownik powinien kliknąć przycisk „Ustawienia cookies” w stopce Serwisu, a następnie przesunąć suwak przy wybranej kategorii plików cookies i kliknąć „Zezwól na wybór”. W przypadku, w którym Użytkownik chce wyrazić zgodę wyłącznie na niezbędne pliki cookies, powinien kliknąć w przycisk „Odmowa”. Jeśli z kolei Użytkownik chce wyrazić zgodę na wszystkie pliki cookies (tj. funkcjonalne, analityczne i marketingowe), powinien wybrać przycisk „Zezwól na wszystkie”.

Dodatkowo, użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki cookies z poziomu ustawień swojej przeglądarki. Instrukcje, jak to zrobić w różnych przeglądarkach, można znaleźć poniżej:

 

 

Użytkownik ma również możliwość w każdej chwili sprawdzenia statusu swoich bieżących ustawień prywatności w używanej przeglądarce za pomocą narzędzi dostępnych pod poniższymi linkami:

  http://optout.aboutads.info

 https://www.youronlinechoices.com/pl/twojewybory.

Szczegółowe informacje o poszczególnych narzędziach stosowanych przez Administratora i jego zaufanych partnerów znajdują się w sekcji „NARZĘDZIA ANALITYCZNE I MARKETINGOWE STOSOWANE W SKLEPIE INTERNETOWYM”, w §12. poniżej.

 

§12. NARZĘDZIA ANALITYCZNE I MARKETINGOWE STOSOWANE W SKLEPIE INTERNETOWYM

Administrator oraz jego zaufani partnerzy stosują różnorodne narzędzia i rozwiązania w celach analitycznych i marketingowych. Podstawowe informacje na temat tych narzędzi znajdują się poniżej. Szczegółowe dane w tym zakresie można znaleźć w polityce prywatności konkretnego partnera.

·        Google Analytics

Pliki cookies Google Analytics są wykorzystywane przez firmę Google do analizy sposobu korzystania z serwisu przez użytkownika, tworzenia statystyk oraz raportów dotyczących funkcjonowania serwisu. Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji. Szczegółowe informacje na temat zakresu i zasad zbierania danych w ramach tej usługi dostępne są tutaj: https://policies.google.com/technologies/ads?hl=pl.

·        Datadog

Datadog to usługa działająca w chmurze, która umożliwia śledzenie pracy serwerów, baz danych i różnych narzędzi oraz usług. Dzięki tej platformie można analizować dane i monitorować działanie systemów w czasie rzeczywistym. Datadog automatycznie zbiera informacje o wydajności aplikacji, zarządza logami i monitoruje działania użytkowników, zapewniając pełną kontrolę nad funkcjonowaniem infrastruktury IT. Szczegółowe informacje na temat zakresu i zasad zbierania danych w ramach tego narzędzia dostępne są tutaj: https://www.datadoghq.com/legal/privacy/.

·        Facebook Custom Audience

Facebook Custom Audience to narzędzie reklamowe, które pozwala tworzyć grupy odbiorców na podstawie ich wcześniejszych interakcji z daną marką, np. odwiedzin strony internetowej, aplikacji czy interakcji na Facebooku. Używa się go do remarketingu i personalizacji kampanii reklamowych, aby dotrzeć do osób, które już miały kontakt z danymi produktami lub usługami. Dzięki temu można zwiększyć skuteczność reklam i zaangażowanie użytkowników. Szczegółowe informacje na temat zakresu i zasad zbierania danych w ramach tego narzędzia dostępne są tutaj: https://www.facebook.com/business/help/773264173149581 .

·        Meta Pixel

Meta Pixel to narzędzie, które pozwala firmom śledzić, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z ich stronami internetowymi po kliknięciu w reklamy na Facebooku i Instagramie. Dzięki temu mogą lepiej dopasować swoje reklamy do potrzeb i zainteresowań użytkowników. Meta Pixel zbiera dane takie jak odwiedzane strony czy wykonane działania, co pomaga firmom mierzyć skuteczność kampanii reklamowych. Jest to narzędzie wykorzystywane przez marketerów do optymalizacji reklam i targetowania odbiorców. Można je łatwo zainstalować na stronie internetowej, aby automatycznie zbierało te informacje. Szczegółowe informacje na temat zakresu i zasad zbierania danych w ramach tego narzędzia dostępne są tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy.

·        Universal Analytics

Universal Analytics to narzędzie Google, które pozwala właścicielom stron internetowych śledzić, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z ich witryną. Dzięki niemu można zbierać dane o tym, ilu odwiedzających, jakie strony przeglądali oraz jakie akcje wykonywali, na przykład zakupy. Pozwala to lepiej zrozumieć, jakie treści są popularne i jak poprawić działanie strony. Narzędzie jest wykorzystywane głównie do analizy efektywności stron internetowych oraz kampanii reklamowych. Jest to pomocne dla firm, które chcą zoptymalizować swoje działania online. Szczegółowe informacje na temat zakresu i zasad zbierania danych w ramach tego narzędzia dostępne są tutaj: https://policies.google.com/privacy.

 

§13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Niniejsza Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 1 maja 2025 r.